Dag 18: Lake Powell – Zion National Park

Vandaag laten we Lake Powell achter ons en gaan we op weg naar Zion National Park. Een stuk van de weg hebben we al eerder afgelegd vanuit Bryce Canyon, maar goed, als je wat moois wilt zien moet je af en toe afzien :-).

Onderweg zien we regelmatig dooie vossen en herten liggen, er steken hier een boel dieren ’s avonds en ’s nachts over en dat zie je als automobilist niet altijd op tijd zo te merken.

IMGP4578.JPGNa 2 uur bereiken we de ingang van Zion National Park, hier staat dat RV’s (wij dus) moeten stoppen bij de ranger bij de tweede tunnel, aangezien we niet goed zullen passen en dus het verkeer stilgelegd wordt om de tunnel van de andere kant dicht te houden zodat wij over de middenstreep kunnen rijden en niet onderweg de airco verliezen ofzo :-).

IMGP4651.JPGZion is een mooi gebergte, met een mooie smalle canyon. Alles is met een shuttle bus te bekijken, dus eerst maar een plek op de camping gezocht. Blijkbaar is Zion zeer populair bij de lokale bevolking, bijna alles zit al vol, maar gelukkig vindt de ranger nog een plek voor ons. De plek is zelfs zeer zeldzaam, er zijn maar +/- 10 plekken aan de rivier en 1 daarvan krijgen wij dus :-).

IMGP4622.JPGIMGP4629.JPGWe zijn direct naar het eind van de canyon gegaan met de bus en hebben daar langs de rivier gewandeld. Onderweg kwamen we een flink aantal “squirrels” (grote eekhoorns) tegen, die af en toe ook zeer mooi poseerden voor de foto.
Na deze tocht nog even naar “Weeping Rock” gegaan, dit is een rots waar continue water uit wordt geperst. Het water wat eruit druppelt is gemiddeld 1400 jaar oud. In de hitte is dit water overigens zeer welkom, lekker om er even onder door te lopen en af te koelen.

’s Avonds hebben we besloten, na wat op internet nazoeken, om morgen toch nog naar Death Valley te gaan. Deze bestemming was eerst afgevallen door de afstand, maar eigenlijk trekt het ons ook wel erg aan. De leegte, het woestijngevoel (hitte van bijna 40 graden), etc. lijkt ons een hele belevenis.
De camperverhuurder helpt je in Death Valley niet wanneer je problemen hebt, dus we moeten goed alle metertjes van de motor in de gaten houden om niet in problemen te komen.

Morgen dus maar vroeg op om nog flink wat tijd in Death Valley over te houden.

2 Responses to “Dag 18: Lake Powell – Zion National Park”

1. Ronald Says:

hey Luitjes,

Hierweer ff bericht van thuis front.
    Ziet er wel allemaal steeds top uit.
    Alleen beetje koud brrrrr.
    Geniet nog ff en verder hier alles ok.

Groetjes en zie jullie snel

Ronald

2. Raimond Says:

Dagdag,

Nou, de nieuwste foto’s staan nog niet online, maar we hebben gisteren al de 40 graden gehaald en hier in Las Vegas is het ook weer flink warm. Maar koude dagen hebben we zeker ook gehad, gelukkig wel droog, dat is het beste.