Weekendje Parijs

Van mijn werkgever (Snow B.V.) hadden we nog een bon waarmee een hotel in Parijs te boeken was. Dit weekend hebben we daar dus gebruik van gemaakt samen met Andy (collega bij Snow) en Peggy.

30631

Om het lekker makkelijk te maken, hebben we ervoor gekozen om met het vliegtuig te gaan. Voor Ingrid is dit ook het beste om te doen, de reis is op deze manier flink korter.

Uiteraard moet niet alles vlekkeloos gaan, dus ook al hebben we bij KLM geboekt, vliegen we met Air France…. dus alles met de franse slag :-(. Dit betekent uiteindelijk voor ons dat eerst de vlucht geannuleerd is (Andy hing om 05:30 hierover al aan de lijn), later werd dit gelukkig veranderd. Maar aangekomen in Frankrijk, is onze tas (samen met die van een heel aantal andere passagiers) niet meegekomen in het vliegtuig.

30643

Na een uur wachten in een rij om dit te melden, kon de reis naar Parijs voortgezet worden. Dit ging allemaal voorspoedig, trein- en metrokaartje voor 3 dagen gekocht en binnen 3 kwartier waren we bij ons hotel (Hotel Convention Montparnasse). Dit hotel ligt ideaal, vlak bij een metro-station, dus alles in Parijs is goed te bereiken.

30715

Vrijdagmiddag na wat eten in een lokaal restaurant vertrokken we richting de “Tour Montparnasse”, het hoogste gebouw in Parijs. Hier hadden we (ondanks dat het niet al te helder was) een mooi uitzicht over een groot deel van Parijs.

Na dit bezoek even wat gegeten in een restaurant van de keten Hippopotamus. Gezellig, lekker eten en normaal geprijsd.

Na dit eten voldaan terug naar ons hotel en lekker naar bed. Helaas was onze tas nog niet aangekomen, dus morgen toch maar shoppen om wat schone kleding te bemachtigen (tandenborstel etc. hadden we al eerder gekocht).

30721

Zaterdag lekker relaxed wakker geworden, ondanks dat het hotel aan een drukke straat ligt hebben we perfect kunnen slapen. Vandaag staan de Arc de Triomphe, Champs Élysées en de Eiffeltoren op het programma.

30793

Na flink wat plaatjes te hebben geschoten kwamen de dames aan bod, dus winkelen op de Champs Élysées. Maar ook de heren werden hier op hun wenken bediend, verschillende autofabrikanten hebben hier hun nieuwste en duurste types tentoongesteld.

30889

Enkele uren verder en ook wat euro’s armer (voor ons betekent dit ook bonnetjes om te declareren bij Air France! :-)) nog even wat verderop gekeken. Hier kwamen we bij toeval langs het Louvre, dus ook hier maar even wat plaatjes geschoten. Volgende keer wat meer tijd hier uittrekken en het museum eens van binnen bekijken.

Na deze kilometers lopen was het tijd om wat te eten. Het idee was om dit in het Quartier Latin te gaan doen. Dus met de metro die kant op en een leuke bistro uitgezocht. Helaas bleek deze niet al te goed zijn. In de soep kreeg Ingrid extra vlees (in de vorm van een vlieg) en medium bakken van vlees betekent hier blijkbaar dat alleen maar 1 helft van het vlees gebakken wordt. Gelukkig was het dessert wel beter, maar dit alles was niet voldoende om goed gevuld naar buiten te komen.

31003
30940

Na dit eten toch nog even richting de Eiffeltoren, want deze zal toch in het donker ook zeer mooi zijn. Dat klopt dus ook! Een mooi verlichtte Eiffeltoren scheen ons tegemoet toen we uit de metro kwamen en aangezien er geen wachtrij meer was voor de liften, zijn we nog snel naar de tweede etage gegaan. Hier was het uitzicht over Parijs natuurlijk zeer mooi en toen ook nog de “lichtshow” startte, was onze avond compleet.

Na een lange dag was het goed om weer in het hotel aan te komen en zeer fijn dat de nacht 1 uur langer gaat duren (zomer -> wintertijd). In het hotel zagen we dat eindelijk ook onze bagage was aangekomen, dus op de valreep toch nog alles terecht!

31012

Zondagochtend was het even moeilijker om op gang te komen, helemaal voor Ingrid. Maar rond 11:00 uur gingen we toch nog op pad om een leuke wijk te bezoeken, nl. Montmartre. Hier staat ook de bekende Basiliek Sacré Coeur, dus ook deze is op de gevoelige plaat vastgelegd terwijl we de treden beklommen.

30598

Na wat rondzwervingen door de wijk, schilderijen en schilders in actie bekijken, crêpes eten, moest de reis terug naar huis worden aangevangen.

Deze bleek lastiger dan verwacht, uiteraard had het cabinepersoneel van Air France ons aan zien komen en hadden het werk er weer bij neergegooid. Na enkele uren wachten in een chaos op het vliegveld, kon eindelijk toch iemand ons vertellen dat ons vliegtuig toch wel weg zou gaan. Wij snel de koffers inleveren en door de douane heen, op zoek naar wat eten. Dit laatste is niet gelukt, daar hadden ze nog niet aan gedacht op dit vliegveld, eten voor passagiers…. Gelukkig ging het vliegtuig op tijd weg (1 van de weinige vluchten, dit keer hadden we wel KLM), dus de broodjes tijdens de vlucht hebben ons nog geholpen.

Al met al was het weekend in Parijs zeer leuk en ook gezellig, wel raad ik iedereen af ooit met Air France te vliegen, maar als je KLM kiest verwacht je ook niet dat je Air France krijgt :-(. Volgende keer misschien toch maar de auto of trein, alhoewel… Thalys… dat is toch ook Frans… ;-).

One Response to “Weekendje Parijs”

1. Bianca Says:

Hallo allebei,

Had al eerder de foto’s bekeken en lekker zitten genieten. Komen allemaal weer herinneringen boven van begin van ons trouwen toen we ook in Parijs zijn geweest. Wij zijn toen wel met de auto geweest 😉
    En ja wel ik was toen ook zwanger… Toeval!
    Maar ik ben weer helemaal bij na het lezen van het verhaal en het klinkt er goed.